donderdag 18 juni 2015

Needles

Vanochtend (woensdag) hebben we lekker rustig aangedaan. Het hotel heeft geen ontbijt dus zijn naar een eettentje om de hoek gelopen.

Jailhouse café is een oud klein gebouwtje die vroeger deels diende als gevangenis en later als postkantoor. Hier hebben we heerlijk ontbeten in de tuin. Hierna hebben we nog wat inkopen gedaan bij een supermarkt en zijn hierna omstreeks 9 uur gaan rijden. We zijn de scenic byway 128 weer opgegaan om naar de La Sal Mountain Loop te gaan. Deze weg gaat eerst langs de hoge rode rotsen om daarna in haarspeldbochten de berg op te gaan. Over deze route hebben we 2 uur gedaan waarbij op de top van de berg een prachtig uitzicht was over Castle Valley.

Omdat we vrij vroeg al weer beneden waren zijn we doorgereden naar de Needles district van Canyonlands. Hier komen niet veel toeristen want je moet een aardig stuk rijden om er te komen. In dit deel van Canyonlands zijn niet veel uitzichtpunten maar de route zelf er naar toe is prachtig om te rijden. Wel was in het park een wooden shoe arch te zien. Grappig om te zien...het lijkt echt op een klomp. Tevens langs de newspaper rock gegaan. Circa 2000 jaar geleden graveerde indianen van alles op een rots inclusief iemand in 1902 en 1954. Toen we hier trouwens aankwamen zagen we cowboys op hun paarden koeien bij elkaar drijven. Onder luid geschreeuw werden koeien opgejaagd. Leuk om een keer te zien, wij zien dat niet gauw gebeuren bij Boer zoekt Vrouw.

Onderweg naar naar Blanding kwamen we nog langs Hole in the Rock. In 2011 zijn we hier ook gestopt en hebben de enorme lange tour in het huis gedaan die hier in het verleden is uitgehakt. Dit keer slaan we ze 5 minuten durende tour over. We zijn hier juist gestopt omdat in de laatste Transformers film een scène was dat hier geld werd gepint uit een ATM. Zoals wij allang wisten heb je die hier niet bij Hole in the Rock..maar wel even gecheckt of dat nog steeds zo is. Foutje in de film dus! 😮

Vroeg in de middag kwamen we aan in het hotel in Blanding. Op een auto en een motor na stond er niets geparkeerd 😒. Binnengekomen ziet er het er goed uit. Er is zelfs een zwembad😃....maar die was out of order😦 (lees: leeg). Op internet lezen we enkele oude reviews waar ook in staat dat het zwembad out of order was. Het is schijnbaar te kostbaar om het te onderhouden voor die 2 Nederlanders die eens in de 4 jaar langskomen. Tijdens het inchecken werd nog gevraagd of we uit de Nederlandse Antillen kwamen. Dat klopt, daar hebben we onze vakantiehuisje staan 😆.

In de kamer zowaar een old school Philips breedbeeldbuis tv (een flinke toeter eraan). Prachtig beeld, veel beter dan een led tv of LCD 👍. Maar goed, voor 5 tientjes is het een grote kamer. Na even wat zoeken op internet waren we genoodzaakt om aan de fastfood🍟 te gaan. In de buurt was een goed aangeschreven drive in. Aangekomen bij Patio drive in waren we de enige (was ook vroeg). Ieder een hamburger besteld met twist fries of potatoes dots. Het was een heerlijke maaltijd, is weer eens wat anders dan sushi 😆.

Morgen op weg naar Capitol Reef. Inmiddels hebben we ruim 3.000 miles gereden (ca. 4.800 km). We gaan het record uit 2010 verbreken.

1. Prachtige foto's, zeg!!
    Voorlopig geen gehaktballen, de gehakt komt jullie oren uit :-)