Reisplan per dag

Onderstaand is per dag in het kort de route beschreven met bijbehorende concept autorit in Google Maps.

Dag 1 (3 juni):
Vertrek vanaf Schiphol vliegen we richting Washington. Na een overstap vliegen we door naar Denver International Airport. Vervolgens de huurauto ophalen bij Alamo. Hierna overnachten we in de buurt van het vliegveld.

Dag 2 (4 juni):
Vroeg opstaan (door de jetlag zal dat wel lukken) om eerst etenswaren en spullen in te slaan bij de eerste beste Walmart Supercenter. Vervolgens rijden we door naar het centrum en bezoeken we het Molly Brown museum. Vervolgens rijden we naar de bed & breakfast en checken we in. De rest van de dag en avond zijn we in downtown Denver.

Dag 3 (5 juni):
Wederom vroeg opstaan, we hebben een lange rit voor de boeg naar Hot Springs. Onderweg stoppen we bij Scotts Bluff National Monument. Hierna rijden we door naar Hot Springs om te overnachten. De volgende staten hebben we dan bezocht: Colorado, Nebraska, South Dakota.

Routekaart dag 3

Dag 4 (6 juni):
Op deze dag rijden door Wind Cave National Park en Custer State Park. Vervolgens bezoeken we het Crazy Horse Memorial en Mount Rushmore. We eindigen in Rapid City.

Routekaart dag 4

Dag 5 (7 juni):
Vandaag bezoeken we Badlands National Park.

Routekaart dag 5

Dag 6 (8 juni):
Vandaag kunnen we enigszins uitslapen :). Vandaag gaan we richten het westen, richting Yellowstone. Maar eerst bezoeken we Devils Tower op weg naar Sheridan. We gaan door in de 4e staat: Wyoming.

Routekaart dag 6

Dag 7 (9 juni):
Na een overnachting in Sheridan gaan we richting Cody (cowboy stadje). Onderweg gaan we langs Bighorn Canyon National Recreation Area. In Cody overnachten we op een ranch.

Routekaart dag 7

Dag 8 + 9 + 10 (10 t/m 12 juni):
Vanaf Cody rijden we Yellowstone National Park in. De eerste dag rijden we van oost naar west richting West Yellowstone. Hier overnachten we de komende 3 nachten. Hier zijn we in 5e staat: Montana.

Dag 11 (13 juni):
Vandaag rijden we richting het zuiden naar Grand Teton. We overnachten in Jackson Hole.

Routekaart dag 11

Dag 12 + 13 (14 + 15 juni):
We gaan nog meer richting zuiden en wel naar Salt Lake City. We rijden ook een deel door de 6e staat: Idaho. Na al het natuurschoon komen we weer in een grote stad. Onderweg kruizen we nog de staat Idaho. We overnachten in het centrum voor twee nachten. Hier zijn we in de 7e staat: Utah.

Routekaart dag 12

Dag 14 (16 juni):
Na de drukte van de stad rijden we weer richting het droge zuiden, richting Moab. We rijden een stukje om...om onze favoriete autoroute voor de 2e keer te rijden....Utah State Route 128. Het eerste deel is saai maar naarmate je Moab nadert is het prachtig om langs de rivier te rijden met aan weerszijde hoge rode bergen.

Routekaart dag 14

Dag 15 (17 juni):
Deze dag gaan we off-road rijden door de bergen, te weten de La Sal Mountain Loop Road. De weg is grotendeels verhard en gaat over de één na hoogste berg van Utah. We komen dan weer uit op de helft van de Utah State Route 128...voor de 3e keer afrijden als afscheid. Vervolgens rijden we naar het zuiden en afhankelijk van de tijd bezoeken we onderweg de Needles Overlook. We overnachten in Blanding.

Routekaart dag 15

Dag 16 (18 juni):
Vandaag rijden we richting Capitol Reef. In 2011 zijn we even gestopt bij Milemarker 13, een beroemde plek om een foto maken richting Monument Valley. Dit jaar willen we hier nogmaals naar toe om vervolgens door te rijden naar de Muley Point Overlook, dit is een prachtige uitzicht. Hierna bezoeken we Natural Bridges National Monument. Hierna vervolgen we de weg richting Hanksville. We eindigen nabij de ingang van Capitol Reef bij het hotel.

Routekaart dag 16

Dag 17 (19 juni):
In de ochtend bezoeken we Capitol Reef. Vervolgens rijden we over de prachtige Scenic Byway 12 en eindigen we in Bryce Canyon.

Routekaart dag 17

Dag 18 (20 juni):
Vandaag gaan we richting Grand Canyon, maar dan naar de zuidkant. De noordkant hebben we in 2011 al gezien. We gaan via Page. Hier willen we in de ochtend een boottocht maken over Lake Powell. Vervolgens rijden we door naar Tusayan nabij Grand Canyon. Hier rijden we door de 8e staat: Arizona.

Routekaart dag 18

Dag 19 (21 juni):
In ochtend gaan we Grand Canyon bekijken om vervolgens door te rijden naar Las Vegas. Onderweg gaan we van de Interstae 40 af en rijden we een stukje over de Route 66 richting Kingman. Hierna rijden we door naar de Hoover Dam. Na wat foto's van de dam te hebben geschoten crossen we snel door naar Vegas! Hier slapen we de eerst 2 nachten in Encore...Judith haar droomhotel :). In Vegas sluiten we onze vakantie in stijl af. We eindigen hiermee in de 9e staat: Nevada.